美齊津研 blog

美齊津研究室の日々をお伝えするブログです。

スポンサーサイト


理論恒例行事!『みんなで晩御飯』

4年の木村です。
I am Kimura, in senior year.

先週木曜、うちの研究室恒例の御飯企画を久々に行いました!
Last Thursday we had the laboratory traditional dinner time.

誰かが担当になって晩御飯を作り、
みんなで感謝しながらいただく、というものです。
One of the members is in charge of making food for all of us.
And we all eat the dishes with thanks to the one.


過去にはカレー、ちらし寿司、せんべい汁などいろいろ行ってきました。
As for the menu, there were Sushi, Curry, and Senbei soup etc...

今回は私が担当させていただきました。今回の献立は、
This time I was in charge and the menu were

・大根のそぼろあんかけ
Japanese radish with meat source on.

・卵焼き(大根おろし添え)
Egg roll with Japanese radish source.

・大根の葉と皮のきんぴら
Kinpira.

でした。(やっと大根が安くなってきて嬉しい)
(I am glad that Japanese radish are becoming cheaper in these days)

地味めな食卓でしたが大根のおかげでとってもお安く満腹になれましたよー(^o^)/
The dishes are not so colorful but was delicious and very cheap we all got full stamich.

次の企画が楽しみですね~
I am looking forward for the next dishes.

それでは~
See you!
IMG_1712.jpg

IMG_1713.jpg

IMG_1714.jpg

コメント

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバック URL
http://rironkagaku.blog71.fc2.com/tb.php/7-9d32b9ee
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

FC2Ad

